Klantenservice

Bestellen

Hoe kan ik iets bestellen?

Aan de linkerzijde van de webshop vindt je categorieën en merken, waar je artikelen kunt opzoeken. Vind je het artikel van je keuze, klik op de foto voor meer informatie of bestel direct via de ‘in de winkelwagen’ knop. Als je na het lezen van alle informatie het artikel wilt bestellen, geef dan het gewenste aantal op en selecteer of je de aankoop verpakt wil als cadeau. Door op de knop ‘in je winkelwagen’ te drukken zorg je ervoor dat het artikel in je winkelwagen terecht komt. Er verschijnt boven het product een bevestiging dat hij is toegevoegd aan je winkelwagen, je kunt verder winkelen of je winkelwagen bekijken.

Het bestelproces verloopt daarna in 4 stappen:

Stap 1 – Controleer je winkelwagen
Tijdens deze stap controleer je de artikelen die je in de winkelwagen hebt gedaan. Indien nodig kun je de aantallen aanpassen of artikelen verwijderen of toevoegen, zodra je iets hebt aangepast kun je door op de knop Update Cart het nieuwe totaal bedrag zien. Indien je een kadobon of kortingscode hebt kun je die hier ook invullen. Je ziet in dit scherm tevens de berekende verzendkosten. Klik hierna op de knop ‘Proceed to Checkout’.

Stap 2 – Gegevens invullen
Tijdens deze stap vul je je gegevens in, zoals, naam, adres en e-mailadres. Als je je bestelling naar een ander adres en/of persoon gestuurd wilt hebben, kun je dit hier aangeven. Wil je een persoonlijke boodschap toevoegen aan het cadeau, vul deze dan in bij het vak ‘bestelnotities’, dan zorg ik dat deze op een kaartje wordt toegevoegd. Onder je gegevens kun je indien gewenst een andere bezorgdatum kiezen of als je dit makkelijker vind een PostNL locatie, zodat je je bestelling daar kunt ophalen.
Onderaan kies je de gewenste betaalmethode en wil je de bestelling definitief plaatsen vink dan aan dat je met de algemene voorwaarden van blikfang akkoord gaat.

Controleer goed alle ingevulde gegevens. Mocht je toch iets willen aanpassen bij de gekozen producten, ga dan een scherm terug met het pijltje in je browser. Zodra alles juist is, klik dan op ‘bestelling plaatsen’. Hiermee is je bestelling definitief en wordt je naar je gekozen betaalmethode doorgeleid.

Stap 3
Nadat je op “bestelling plaatsen” hebt gedrukt wordt je automatisch naar de betaal omgeving van je keuze gestuurd.
Nadat je dit betaalproces hebt doorlopen, kom je terug in het bestelproces, waar je bestelling wordt bevestigd. Binnen enkele minuten krijg je een bevestiging in je mailbox.

Heb jij je bestelling op werkdagen voor 16.00 uur bestelt dan zal de bestelling dezelfde dag nog worden verzonden. Je hebt je bestelling dan binnen 1-2 werkdagen thuis.

 

Heb ik een account nodig om iets te kunnen bestellen?

Nee, Je hebt geen account nodig om iets te kunnen bestellen. Het is wel mogelijk om een account aan te maken als je een bestelling plaatst.

Hoe kan ik zien of een product op voorraad is?

Je kunt eenvoudig zien of een product op voorraad is door het product aan te klikken. In het informatie gedeelte kun je het aantal producten zien die op voorraad zijn. Mocht een product onverhoopt niet meer op voorraad zijn dan is het in veel gevallen toch nog te bestellen. Je kunt een mail sturen naar info@blikfang.nl waarin je aangeeft welk product je wenst. We laten je zo spoedig als mogelijk weten of en wanneer het product weer op voorraad is.

Mocht een product niet meer op voorraad zijn, kan ik het dan bestellen?

Nee, wanneer een product  niet meer op voorraad is kan het niet besteld worden via de webwinkel. In veel gevallen is een product door ons nog wel te bestellen bij de leverancier of ontwerper. Stuur een mail naar info@blikfang.nl en geef aan welk product je wenst. We laten je zo spoedig als mogelijk weten of en wanneer het product weer op voorraad is.

Kan ik een bestelling ook aanpassen of annuleren?

Het is geen probleem om je bestelling te wijzigen of te annuleren. Wel willen we je verzoeken dit tijdig aan ons te laten weten in verband met het bestellen en verzenden.
Stuur hiervoor een email naar info@blikfang.nl o.v.v. het ordernummer of bel ons meteen (06–53894046 (Ingrid) 06-41161312 (Jacqueline).
Mocht de bestelling al verzonden zijn, dan is wijzigen of annuleren helaas niet meer mogelijk.
Wel kun je na ontvangst de bestelling retourneren, zie hiervoor het hoofdstuk Retourneren.

 

Kan ik een bestelling ook laten inpakken?

Ja, een bestelling kun je laten inpakken als cadeau. Dit kun je aangeven bij het product dat je wilt bestellen. Voordat je het gekozen product aan het winkelmandje toevoegt, zet je een vinkje bij het hokje ‘als cadeau inpakken’.  We maken er gratis een mooi cadeau van. Alle pakjes die naar een ander adres worden verzonden,  worden standaard als cadeautje verzonden.

 

Kan ik ook bestelling plaatsen vanuit het buitenland?

Ja, dat kan. Woon je in België of Duitsland dan kun je een bestelling plaatsen via de website. De betaling verloopt via Mister Cash, Sofort Banking of PayPal. Wil je een bestelling plaatsen vanuit een ander land dan de hierboven genoemde landen, dan kan dit ook, maar deze landen zijn nog niet te selecteren in de webshop. Hiervoor moet je even een mailtje sturen naar ons info@blikfang.nl Betalingen kunnen gedaan worden via PayPal of via een bankoverschrijving.

Betalen

Wat zijn de verschillende betaalmogelijkheden?

Betalen kan op zes manieren:

1. iDEAL
2. Bankoverschrijving
3. PayPal
4. Sofort banking (voor Duitse klanten)
5. Bancontact (voor Belgische klanten)
6. Achteraf betalen via Billink (via externe partij)

Je kunt voor één van de betaalmogelijkheden kiezen, zodra je naar de winkelwagen gaat van de webshop.

Kies je voor iDEAL, Bancontact of Sofortbanking, dan kun je direct tijdens het plaatsen van je bestelling de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving op basis van de specifieke beveiligingsmethode van je eigen bank.
Kies je voor betaling via Paypal, dan kun je ook direct de betaling volbrengen. Je wordt automatisch naar de Paypal omgeving geleid.

Het is belangrijk om altijd na betaling terug te keren naar de website, hierdoor kan de bestelling volledig afgerond worden. Mocht je niet terugkeren na betaling, dan kan er een vertraging zitten in het ontvangen van de orderbevestiging en het kan betekenen dat het niet duidelijk is of de betaling gelukt is, waardoor we contact met je zullen opnemen om dit te overleggen.

Wil je liever het bedrag zelf overschrijven, maak dan na het ontvangen van de email met de bestelbevestiging het verschuldigde bedrag over. Vermeld bij je betaling je ordernummer. Deze kun je vinden op de bestelbevestiging. Je bestelling blijft 7 werkdagen gereserveerd, mocht in die periode de betaling niet binnen zijn, dan vervalt je bestelling. Na ontvangst van je betaling, wordt de bestelling naar je verzonden.

Wil je graag iets bestellen, maar komt je salaris net 2 dagen later binnen of heb je liever eerst het product binnen alvorens te betalen, kies dan voor achteraf betalen. Nadat je je bestelling hebt geplaatst krijg je via Billink de factuur van ons gemaild en kun je de betaling binnen 14 dagen voldoen.

 

Verzending

Hoe wordt de bestelling verzonden?

Je bestelling wordt verzonden via Post NL. Het is mogelijk je bestelling te volgen via het PostNL track&trace systeem. Je krijgt via de mail een track & trace code toegestuurd, zodra de bestelling is verzonden.

Wat zijn de verzendkosten?

We berekenen verschillende tarieven voor verzending. De tarieven hangen af van hoe een bestelling kan worden verzonden.

De kosten voor een pakket bedragen 4,95 en voor een verzending brievenbus geldt een tarief van 3,95. Vanaf € 50,- worden alle bestelling (binnen Nederland) gratis verzonden.

Voor Belgie en Duitsland gelden andere tarieven.

De kosten voor een pakket naar Belgie of Duitsland bedragen € 7,95. Gratis verzending voor bestellingen vanaf € 100,-

Mocht je een bestelling plaatsen of laten verzenden naar een ander land, dan hierboven genoemd, neem dan even contact met ons op en we informeren je graag over de tarieven en mogelijkheden.

Hoe lang duurt het voordat ik de bestelling ontvang?

Wij streven ernaar om je bestelling snel bij je te laten bezorgen. In de praktijk betekent dat: als je op werkdagen, voor 16.00 uur, een bestelling plaats (en direct hebt betaald) deze op dezelfde dag nog word verzonden. In de meeste gevallen heb je je bestelling dan de volgende werkdag of uiterlijk de werkdag daarna in huis. Heb je gekozen voor betaling via bankoverschrijving, dan word je bestelling verzonden, zodra de betaling binnen is. De bestellingen die bij blikfang geplaatst zijn vanuit Nederland naar een adres in Nederland worden bezorgd door PostNL.

Naar België worden de meeste bestellingen bezorgd door DPD. Naar andere landen wordt er ook met DPD verzonden. Na ontvangst van betaling wordt je bestelling binnen 1-2 werkdagen verzonden naar het gekozen afleveradres (m.u.v. indien je hebt gekozen voor achteraf betalen, dan wordt je bestelling na plaatsing direct verzonden). Je ontvangt via de mail een track & trace code waarmee jij je bestelling kunt volgen. Heb je gekozen voor betaling via bankoverschrijving, dan word je bestelling verzonden, zodra de betaling binnen is.

Afwijkende levertijd:
Als een product niet op voorraad is, maar wel bestelbaar, kan de levertijd langer zijn. Bij de productinformatie krijg je hiervan een algemene indicatie. Het is mogelijk een meer specifieke indicatie te ontvangen. Stuur hiervoor een email met deze betreffende vraag naar info@blikfang.nl.

Na je bestelling houden we je op de hoogte van de levertijd.

NB: Sinds 1 jan ’14 wordt er door PostNL op maandag geen post meer bezorgd. Bestellingen geplaatst in het weekend vanaf vrijdagavond worden op dinsdag bezorgd.

Kan ik een bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

Ja, je kunt je bestelling op een ander adres laten bezorgen. Je kunt dit aangegeven tijdens de bestelprocedure bij ‘bezorgen op ander adres’. Heb je ook artikelen besteld die je zelf wilt hebben dan kunnen we je bestelling niet voor je in tweeën splitsen. De gehele bestelling wordt naar één adres verzonden.

Kan ik zelf bepalen wanneer ik mijn bestelling in ontvangst neem?

Ja dat kan door tijdens het bestelproces aan te geven op welke dag jij je bestelling wilt ontvangen. Nadat je je gegevens hebt ingevoerd kun je kiezen op welke dag en waar het pakket geleverd moet worden. Dit kan bijvoorbeeld bij je thuis, je werk, het adres van je vriendin of geselecteerde postkantoren. Dit geldt alleen voor de diensten van PostNL. Buitenland bestellingen worden via DPD verzonden. Helaas is het niet mogelijk om een dag te kiezen waarop de DPD bestelling wordt geleverd.

Wordt er ook verzonden naar België?

Ja, dat is mogelijk. Verzendingen naar België gaan voorlopig altijd met pakketdienst.
Voor elke pakketpost bestelling naar België wordt €7,95 doorberekend (i.p.v. €9,25 – €13,50). Orders vanaf €100,00 worden gratis bezorgd in naar België.

Alle bestellingen naar België worden met pakketdienst bezorgd en kunnen via een Track & Trace nummer gevolgd worden. Wij maken meestal gebruik van DPD.

Do you also ship to Germany?

Yes, we do.
To ship your order to Germany we charge € 7,95. Orders above €100,- will be shipped for free.

Do you ship to other countries/worldwide?

Yes, we do. At this moment it is only possible to select Belgium and Germany at the shoppingcart check out. If you live in another country, then the two countries listed above, please send us an email, with the products you wish to order. Please don’t forget to let us know to which country the order should be send to. We will check the delivery cost and come back to you with the information. Then you can decide if you would like to proceed and order the products of your choice. Email to: info@blikfang.nl

Kan ik een bestelling ook komen afhalen?

Ja, als je in de buurt van Hengelo of Deventer (Overijssel) woont of bent kun je je bestelling ook komen afhalen. Dit kan echter alleen op afspraak. Zodra je bestelling is geplaatst en betaald krijg je van ons een mail, waarin we samen met jou een afspraak maken over het afhaalmoment.

Retourneren en ruilen

Hoe kan ik producten retourneren?

Informatie rondom retourneren:

(bij schade of klacht het product niet retour sturen zonder overleg met blikfang (indien dit wel wordt gedaan, worden overbodige verzendkosten niet vergoed).

Stap 1:

Als je iets retour wil sturen, vinden we het fijn als je ons van te voren informeert, zodat we weten dat we je pakket kunnen verwachten. Dit kan via de mail: info@blikfang.nl of via een bericht via ons contactformulier.

Stap 2:

Je kunt het herroepingsformulier hieronder downloaden. Aan één zijde van dit formulier bevinden zich 2 invulformulieren. Het bovenste gedeelte hoef je alleen in te vullen als je zonder vooraanmelding je bestelling retour stuurt. Meld je dit wel van te voren via de mail of online contactformulier, dan hoef je dit deel niet in te vullen. Het onderste gedeelte van dit formulier kun je gebruiken voor op het pakket. Het retour adres staat er al op.

Let op!: de (retour) verzending moet je zelf regelen. Deze retour kosten zijn voor jou. Je hebt 14 dagen de tijd om aan te geven dat je je bestelling of product wilt retourneren. Vervolgens heb je 14 dagen de tijd om je aankoop terug te sturen, nadat je dit bij ons hebt gemeld. Blikfang zal het aankoop bedrag binnen 14 dagen na ontvangst van je retour melding terugstorten, indien de producten die retour gestuurd worden, zijn ontvangen binnen de gestelde 14 dagen retour tijd. Indien je je complete bestelling retourneert krijg je ook de bezorgkosten teruggestort.

Stap 3:

Je bestelling moet ongebruikt en onbeschadigd in de originele product verpakking worden teruggestuurd. Zorg dat je het pakket weer goed inpakt, zodat het niet kan beschadigen onderweg.

Zorg ook voor voldoende frankering. Indien het pakket niet voldoende gefrankeerd is, zullen we de te weinig betaalde porto verrekenen met het terug te storten bedrag van de bestelling. De kosten voor pakketverzending liggen rond de €6,50, voor brievenbuspost tussen de €1,95 – €3,80.

Let op:

Indien bij het ontvangen van het geretourneerde geconcludeerd wordt dat het geretourneerde niet compleet, gebruikt of beschadigd is of waarvan de complete verpakking niet compleet is, dan kan hiervoor helaas geen geld worden teruggeven. Het is niet toegestaan om het product meer te gebruiken of uit te proberen dan noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking van de bestelling vast te stellen. Is het product toch teveel gebruikt of onnodig beschadigd dan kan blikfang daar kosten voor in rekening brengen.

Kan ik een product ook ruilen?

Een artikel ruilen is geen enkel probleem. Kijk in het item hierboven ‘ hoe kan ik een artikel retourneren‘, daarin is de procedure voor retourneren beschreven. De bestelling van het nieuwe artikel geldt als een nieuwe bestelling en de verzendkosten hiervoor worden in rekening gebracht.

Wie betaald de retourkosten?

Tenzij anders overeengekomen (bv. bij gebreken) zijn de kosten voor het retourneren voor je eigen rekening. Zorg dat je het pakket voldoende frankeert. Indien het pakket niet voldoende gefrankeerd is, zal de te weinig betaalde porto verrekenen worden met het terug te storten bedrag van de bestelling. De kosten van het retourneren zijn voor een pakket ongeveer 6,50 euro. De kosten voor brievenbuspost varieert tussen de 1,95 – 3,80 euro. Je bestelling moet ongebruikt en onbeschadigd in de originele product verpakking worden teruggestuurd. Zorg dat je het pakket weer goed inpakt, zodat het niet kan beschadigen onderweg.

Hoe lang bedenktijd heb ik?

Je hebt 14 dagen de tijd om aan te geven dat je een product wilt retourneren. Kijk bij het item ‘ hoe kan ik een product retourneren‘ naar de voorwaarden.

Een product is beschadigd, wat nu?

Indien een product beschadigd bij je is aangekomen, stuur dan gelijk een mail naar info@blikfang.nl voordat je het product terugstuurt. Geef een beschrijving van wat er is beschadigd en stuur eventueel een foto van de beschadiging mee. Blikfang zoekt samen met jou naar de beste oplossing voor het probleem. Indien je bij schade het product retour stuurt, alvorens te overleggen, zijn de gemaakte retourkosten/verzendkosten voor eigen rekening.

Wat moet ik doen als er iets mis is met mijn bestelling?

Mocht er iets mis zijn gegaan met je bestelling, je hebt bijvoorbeeld een verkeerde kleur van het product ontvangen, neem dan contact op. Blikfang zal zo snel mogelijk contact met je opnemen om te bespreken op welke wijze je bestelling in orde gemaakt kan worden. Voor de contact mogelijkheden kun je kijken op de onze contactpagina.

Waar vind ik het herroepingsformulier?
Via volgende link kun je het HERROEPINGSFORMULIER bekijken en downloaden

 

Klachten

Wat doe ik als ik een klacht heb?

Als je een klacht hebt, dan horen we dat graag. Samen met jou zoeken we naar een oplossing. Maak je klacht kenbaar door een email te sturen naar info@blikfang.nl en beschrijf daarin zo goed mogelijk je klacht. We komen uiterlijk binnen 24 uur met een reactie en zullen onze uiterste best doen je klacht op te lossen. Mocht je klacht gaan over een mankement van het gekochte product, kijk dan eerst even onder het kopje: Retourneren / Herroepingsrecht of daar je antwoorden al tussen staan.

Wat te doen als wij er samen niet uitkomen?

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@blikfang.nl. Komen wij er niet uit, dan is het sinds 15 februari 2016 voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

 

Privacy

Privacyverklaring

Via de volgende link kun je de Privacy policy bekijken PRIVACY POLICY

Algemene voorwaarden

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
Via de volgende link kun je de algemene voorwaarden bekijken. ALGEMENE VOORWAARDEN

 



Wil je op de hoogte blijven en geen leuke acties missen? Schrijf je hier in.