Aangepaste verzending: Geen verzending op dinsdag 19 maart
100% Scandinavisch Design

- Retourneren / ruilen

 

Welkom bij de meest gestelde vragen over het RETOURNEREN EN RUILEN in onze webshop. Mocht je vraag er niet tussen staan, kijk dan eerst bij de andere onderwerpen, te vinden onderaan onze webshop. Je mag ons ook altijd bellen / WhatsApp sturen 06–53894046 (Ingrid),  een berichtje sturen via de contactpagina of een mailtje ([email protected]) sturen. We reageren binnen enkele uren op werkdagen.

  __________________________________

 

Hoe kan ik producten retourneren?

  • Informatie rondom retourneren:
    • Belangrijk: bij schade of klacht het product niet retour sturen zonder overleg met blikfang - indien dit wel wordt gedaan, worden overbodige verzendkosten niet vergoed door blikfang.

Stap 1:

  • Als je iets retour wil sturen (let op! bij schade gelden andere voorwaarden), vinden we het fijn (niet verplicht) als je ons van te voren informeert, zodat we weten dat we je pakket kunnen verwachten. Dit kan via de mail: [email protected] of via een bericht via ons contactpagina.

Stap 2:

  • Je kunt het herroepingsformulier hier openen. Op de 2e pagina van dit formulier bevinden zich 2 invulformulieren. Het bovenste gedeelte hoef je alleen in te vullen, als je zonder vooraanmelding je bestelling retour stuurt. Meld je dit wel van te voren via de mail of online contactformulier, dan hoef je dit deel niet in te vullen. Het onderste gedeelte van dit formulier kun je gebruiken voor op het pakket. Het retour adres staat er al op.

 

  • Let op!: de (retour) verzending moet je zelf regelen. Deze retour kosten zijn voor jou. Je hebt 14 dagen de tijd om aan te geven dat je je bestelling of product wilt retourneren. Vervolgens heb je nogmaals 14 dagen de tijd om je aankoop terug te sturen, nadat je dit bij ons hebt gemeld. Blikfang zal het aankoop bedrag binnen 14 dagen na ontvangst van je retour melding terugstorten, indien de producten die retour gestuurd worden, zijn ontvangen binnen de gestelde 14 dagen retour tijd. Indien je je complete bestelling retourneert krijg je ook de bezorgkosten teruggestort.

 

Stap 3:

  • Je bestelling moet ongebruikt en onbeschadigd, zover mogelijk, in de originele product verpakking worden teruggestuurd. Zorg dat je het pakket weer goed inpakt, zodat het niet kan beschadigen onderweg. Zorg ook voor voldoende frankering. Indien het pakket niet voldoende gefrankeerd is, zullen we de te weinig betaalde porto verrekenen met het terug te storten bedrag van de bestelling. De kosten voor pakketverzending liggen rond de €6,50, voor brievenbuspost tussen de €1,95 – €3,95.

 

Let op:

  • Indien bij het ontvangen van het geretourneerde geconcludeerd wordt dat het geretourneerde niet compleet is, of juist is gebruikt of beschadigd is of waarvan de complete verpakking niet compleet is, dan kan hiervoor helaas geen geld worden teruggeven. Het is niet toegestaan om het product meer te gebruiken of uit te proberen dan noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking van de bestelling vast te stellen. Is het product toch teveel gebruikt of onnodig beschadigd dan zal blikfang daar kosten voor in rekening brengen.
  • Glerups sloffen en Shangies sandalen mogen alleen binnenshuis gepast en uitgeprobeerd worden, zodra zichtbaar is aan de zool dat ze buiten zijn gebruikt (verkleuring/viezigheid) kunnen de sloffen niet retour genomen worden.
  • Blikfang kan er ook voor kiezen het bestelde product opnieuw naar je toe te sturen, indien het onverkoopbaar is geworden, je krijgt in dit geval geen verdere vergoeding / terugbetaling.

 

Waar vind ik het herroepingsformulier?

  • Je kunt hier het Herroepingsformulier bekijken en downloaden

 

Kan ik een product ook ruilen?

  • Een artikel ruilen is geen enkel probleem. Kijk in het item hierboven ‘ hoe kan ik een artikel retourneren‘, daarin is de procedure voor retourneren beschreven. De bestelling van het nieuwe artikel geldt als een nieuwe bestelling en de verzendkosten hiervoor worden in rekening gebracht.

 

Wie betaald de retourkosten?

  • Tenzij anders overeengekomen (bv. bij gebreken) zijn de kosten voor het retourneren voor je eigen rekening. Zorg dat je het pakket voldoende frankeert. Indien het pakket niet voldoende gefrankeerd is, zal de te weinig betaalde porto verrekend worden met het terug te storten bedrag van de bestelling. De kosten van het retourneren zijn voor een pakket ongeveer 6,50 euro. De kosten voor brievenbuspost varieert tussen de 1,95 – 3,95 euro. Je bestelling moet ongebruikt en onbeschadigd in de originele product verpakking worden teruggestuurd. Zorg dat je het pakket weer goed inpakt, zodat het niet kan beschadigen onderweg.

 

Hoeveel dagen bedenktijd heb ik?

  • Je hebt 14 dagen de tijd om aan te geven dat je je bestelling of product wilt retourneren. Vervolgens heb je nogmaals 14 dagen de tijd om je aankoop terug te sturen, nadat je dit bij ons hebt gemeld. Kijk bij de vraag‘ Hoe kan ik een product retourneren?‘ naar de voorwaarden.

 

Naar welk adres kan ik mijn retour sturen?

  • Je kunt het retour sturen naar ons winkel adres in Deventer.
    • blikfang, Nieuwstraat 51, 7411LH Deventer

 

Kan ik mijn online bestelling ook retourneren via de winkel in Deventer?

  • Ja dat kan, neem het product plus de bijgesloten pakbon mee naar de winkel en we zullen ter plaatse je retour verwerken.
  • Adres van de winkel: Nieuwstraat 51, 7411LH Deventer

 

Een product is beschadigd bij aankomst, wat nu?

  • Indien een product beschadigd bij je is aangekomen, stuur dan gelijk een mail naar [email protected] voordat je het product terugstuurt. Geef een beschrijving van wat er is beschadigd en stuur een foto van de beschadiging mee. Wij zoeken samen met jou naar de beste oplossing voor het probleem. Indien je bij schade het product retour stuurt, alvorens te overleggen, zijn de gemaakte retour kosten/verzendkosten voor eigen rekening.

 

Wat moet ik doen als er iets mis is met mijn bestelling?

  • Mocht er iets mis zijn gegaan met je bestelling, je hebt bijvoorbeeld een verkeerde kleur van het product ontvangen, neem dan eerst contact op met ons. Wij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen om te bespreken op welke wijze je bestelling in orde gemaakt kan worden. Voor de contact mogelijkheden kun je kijken op de onze contactpagina.

 

 

HEJ wij plaatsen her en der wat cookies, maar dat is alleen om jouw winkelervaring beter te maken. Manage cookies
100% Scandinavisch Design