Aangepaste verzending: Geen verzending op dinsdag 19 maart
100% Scandinavisch Design

- Verzending

 

Welkom bij de meest gestelde vragen over het VERZENDING in onze webshop. Mocht je vraag er niet tussen staan, kijk dan eerst bij de andere onderwerpen, te vinden onderaan onze pagina’s. Je mag ons ook altijd bellen / WhatsApp sturen  06–53894046 (Ingrid),  een berichtje sturen via de contactpagina of een mailtje ([email protected]) sturen. We reageren, op werkdagen, binnen enkele uren op werkdagen.

 

 __________________________________

 

Belangrijk: Wordt je bestelling door PostNL bezorgd? Houd er dan rekening mee, dat indien je niet thuis bent op het moment van bezorging, dat je geen briefje meer in je brievenbus vind (ingaande vanaf 1 juli 2022). Je vindt alle informatie omtrent de bezorging in de mail met de track & trace erin.

 

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

  • Je bestelling wordt binnen Nederland verzonden met de Fietskoerier, GLS of PostNL. Het is mogelijk je bestelling te volgen via het Track & Trace systeem. Je krijgt via de mail een Track & Trace code toegestuurd, zodra de bestelling is verzonden. Bij verzending naar België heb je de keuze om je bestelling via PostNL of DPD te ontvangen. Buiten Nederland en België verschilt het per land, met welke pakketdienst we verzenden.

 

Wanneer wordt mijn pakket met Fietskoeriers, GLS of PostNL verstuurd?

  • In basis werk ik samen met Fietskoeriers Deventer (zij halen de pakketten bij mij op), die samenwerken met Fietskoeriers.nl. Daar waar er Fietskoeriers zijn in Nederland, wordt je bestelling door hun bezorgd. Daar waar dit nog niet het geval is werkt Fietskoeriers samen met GLS en zorgen zij voor de bezorging.
  • Op de momenten dat ik zelf de pakketten wegbreng bij een afgiftepunt, werk ik samen met PostNL.
  • Mocht je zelf een persoonlijke voorkeur hebben, door wellicht vervelende ervaring in het verleden, geef dit dan aan bij je bestelling, dan kijk ik of dit mogelijk is.

 

Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?

  • Nederland: In basis versturen we alles via pakketdienst / brievenbuspakket naar je toe. Indien je bestelling alleen uit een aantal ansichtkaarten bestaat, versturen we deze via brievenbuspost, tot een bepaald gewicht.
  • Pakketdienst NL: €4,95 (tot 23kg)
  • Brievenbuspost NL: €4,50
  • In Nederland worden alle bestelling vanaf €70,- gratis verzonden.

 

Binnen hoeveel dagen wordt mijn bestelling bezorgd?

  • Nederland: Wij streven ernaar om je bestelling snel bij je te laten bezorgen. In de praktijk betekent dat: als je op werkdagen, voor 14.00 uur, een bestelling plaats (en direct hebt betaald) deze op dezelfde dag nog word verzonden. In de meeste gevallen heb je je bestelling dan de volgende werkdag of uiterlijk de werkdag daarna in huis. Heb je gekozen voor betaling via bankoverschrijving, dan word je bestelling verzonden, zodra de betaling binnen is. De bestellingen die bij blikfang geplaatst zijn vanuit Nederland naar een adres in Nederland worden bezorgd door de Fietskoerier, GLS of PostNL. Je ontvangt via de mail een track & trace code, waarmee jij je bestelling kunt volgen.
  • Naar België worden de bestellingen bezorgd door PostNL, GLS of DPD (eigen keuze besteller). Je bestelling verzenden we binnen 1-2 werkdagen. Je ontvangt via de mail een track & trace code, waarmee jij je bestelling kunt volgen.
  • Naar andere landen wordt er wisselend met DPD of PostNL verzonden. Na ontvangst van betaling wordt je bestelling binnen 1-2 werkdagen verzonden naar het gekozen afleveradres. Je ontvangt via de mail een track & trace code waarmee jij je bestelling kunt volgen. Heb je gekozen voor betaling via bankoverschrijving, dan word je bestelling verzonden, zodra de betaling binnen is.
  • Afwijkende levertijd voor alle landen: Als een product niet op voorraad is, maar wel besteld kan worden (Backorder), is de levertijd langer. Bij de productinformatie krijg je hiervan een algemene indicatie. Het is mogelijk een meer specifieke indicatie te ontvangen. Stuur hiervoor een email met deze betreffende vraag naar [email protected].

 

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

  • Ja, je kunt je bestelling op een ander adres laten bezorgen. Je kunt dit aangegeven tijdens de bestelprocedure bij ‘verzend naar een ander adres’.

 

Kan mijn bestelling ook als cadeau naar een ander adres worden verzonden?

  • Ja, je kunt je bestelling direct op een ander adres laten bezorgen. Je kunt dit aangegeven tijdens de bestelprocedure bij ‘verzend naar een ander adres’. Vergeet dan niet in het vak: opmerkingen, jouw persoonlijke boodschap te schrijven, zodat de ontvanger weet van wie het cadeau is. Heb je ook artikelen besteld die je zelf wilt hebben, dan kunnen we je bestelling niet voor je in tweeën splitsen. De gehele bestelling wordt naar één adres verzonden.

 

Kan ik zelf bepalen wanneer ik mijn bestelling in ontvangst neem?

  • Heb je specifieke wensen voor de bezorging, geef dit dan aan in het opmerkingen veld. Ben je bijvoorbeeld op vakantie en mag het pas na een bepaalde datum bezorgd worden, dan kun je dit aangeven. Houd er wel rekening mee, dat levering op een specifieke dag lastig is. We doen daar zeker ons best voor, maar zijn afhankelijk van de derde partij, de verzendpartij. Daar kan altijd iets gebeuren waardoor het toch iets later wordt bezorgd. Je kunt altijd kiezen om je bestelling af te halen bij een PostNL punt, dan heb je 7 dagen de tijd om het pakket op te halen en ben je flexibeler.

 

Kan ik mijn bestelling ook komen afhalen?

  • Ja, als je in de buurt van Deventer (Overijssel) woont of bent een dagje in Deventer, dan kun je je bestelling ook komen afhalen in onze winkel. Dit kan normaal van woensdag t/m zaterdag, een andere dag kan alleen in overleg. Zodra je bestelling is geplaatst en betaald krijg je van ons een bericht, zodra je bestelling klaar staat om afgehaald te worden. Dit kan in de meeste gevallen de eerstvolgende winkel openingsdag, maar soms ook dezelfde dag nog (mocht dit gewenst zijn, neem dan even contact op direct na het plaatsen van je bestelling). Tijdens het bestelproces kun je bij verzending de optie ‘ophalen in de winkel in Deventer’ selecteren, er zullen in dit geval geen verzendkosten in rekening worden gebracht.

 

Ik ben vergeten mijn bestelling op te halen bij het PostNL afhaalpunt (of DPD), helaas is mijn pakket al retour naar jullie, hoe nu verder?

  • Dat is heel vervelend. We kunnen je pakket nogmaals naar je versturen, hier zijn alleen wel verzendkosten aan verbonden, omdat dit voor ons een 2e verzending is van hetzelfde pakket. Mocht je liever je bestelling annuleren, zullen we wel de gemaakte verzendkosten in rekening brengen (omdat er onnodig een verzending heeft plaatsgevonden en wij wel kosten hebben gemaakt) en deze zullen bij het bedrag in mindering worden gedaan bij de terugbetaling.

 

Ik heb me bedacht over mijn aankoop, maar zie dat hij al onderweg is, kan ik hem retour sturen?

  • Indien je pakket al onderweg is, kun je hem direct retour laten sturen bij ontvangst. Wel is het belangrijk dat je me van te voren hierover informeert en uitlegt waarom je hem zonder inzage retour stuurt, alleen in dat geval ontvang je het volledige factuurbedrag retour. Indien ik zonder bericht je ongeopende pakket retour ontvang, zie ik dit als een onnodige verzending en ontvang je alleen het bedrag van het retour gestuurde product retour, exclusief de reeds betaalde verzendkosten.

 

Verzenden jullie ook naar België?

  • Jazeker versturen we naar België. Alle bestellingen worden verzonden via pakketdienst. Je kunt zelf kiezen via welke pakketdienst je het bezorgd wilt hebben.
  • Pakketdienst PostNL: €10,95 (tot 23kg)
  • Pakketdienst DPD: €11,50 (tot 31,5kg)
  • Pakketdienst GLS: €9.50
  • Gratis verzending voor bestellingen vanaf € 100,-

 

Do you also ship to Germany?

  • Yes, we certainly ship to Germany. All orders are sent via parcel service. You can choose yourself via which parcel service you want it delivered.
  • Parcel service PostNL: € 11.50 (0 - 23 kg)
  • Parcel service GLS: € 10.95
  • Free delivery, orders above € 100

 

Do you ship to other countries/worldwide?

  • Yes we ship to a lot of nations. See the list below for the nations you can already select in our shop during ordering. If your nation is not on the list. Please send us a message and we can have a look if we can send it to you and how much the shipping costs are.

 

IMPORTANT: We do not shop to the UK, not that we don't want to (we would love to), but the administration part is to much work for us, at the moment.

 

How much are the shipping rates to other countries?

  • Denemarken -  €11.75 or €17.95 (depending zip code)
  • Finland -  €23.75
  • Frankrijk -  €17.50
  • Griekenland - €31.50
  • Hongarije -  €9.75
  • Italië –  €18.75
  • Kroatië - € 31.50
  • Letland - € 11.75
  • Litouwen - € 10.50
  • Luxemburg -  €10.50
  • Oostenrijk -  €11.75
  • Polen -  €10.95
  • Portugal -  €21.50
  • Roemenië -  €22.75
  • Slovenië -  €12.50
  • Slowakije -  €11.95
  • Spanje -  €19.50
  • Tsjechië -  €9.50
  • Zweden -  €23.75

If your country is not in the list, sendblikfang an email ([email protected]) with the products you would like to order and in which country you live. Then we will see what the shipping costs are. We can usually ship anywhere.

 

Shipping outside Europe

For the countries below (and surrounding) shipping costs are difficult to calculate in the webshop. This is because from now on the shipping costs are not only calculated by weight, but also depending on the shipping packaging. In order to calculate the correct shipping costs, a lot of information is needed, which is not yet possible in the webshop. Now I can ask a standard rate, but it will then be very high, to avoid additional costs.

I would like to avoid extra high shipping costs for you , and I prefer to calculate the correct shipping costs based on your order.
In order to do this, I ask you to do the following.
Send an email to '[email protected]' containing: the products you want to order (optional: put them in your shopping bag and make a printscreen), the quantities, the country and zip code where it has to be sent. On the basis of this information I can indicate exactly what the shipping costs will be. Based on that information, you can decide whether to proceed with the order or not.

  • Noorwegen/Norway
  • Zwitserland/Switzerland
  • Canada
  • US
  • Australië
  • China
  • Hong Kong
  • Japan
  • If your contry is not in the list, please feel free to contact me and I can see what is possible.

The prices in the shop include VAT, but where applicable the VAT will be shifted in the shopping cart.

 

HEJ wij plaatsen her en der wat cookies, maar dat is alleen om jouw winkelervaring beter te maken. Manage cookies
100% Scandinavisch Design